maandag 16 juli 2012

Straatterreur


Al weken komen de meldingen binnen: "Hij is er weer en is zeer agressief". Niemand is veilig voor zijn agressie. Kinderen worden binnen geroepen als hij weer in aantocht is. Ouderen lopen een blokje om. Honden en katten worden aangevallen en lopen met regelmaat letsel op. Hij is slim of heeft ieder keer geluk dat hij na een melding in het niets lijkt te zijn opgegaan. Ik stap alleen in een dienstauto en ga onderweg naar de laatst genoemde locatie. Ik hoop van harte dat ik hem deze keer tegen het lijf loop, er moet nu eens een einde komen aan zijn voortdurende straatterreur.

Deze keer heb ik geluk, ik zie hem nog net een steeg in lopen. Ik stap uit en loop behoedzaam de steeg in. Weer lijkt hij in het niets te zijn opgegaan. Plots hoor ik iets boven mijn hoofd. Vanaf het dak van een schuurtje kijkt hij op mij neer. Er gaat een rilling door mij heen nu ik oog in oog met hem sta. In een reflex grijp ik hem vast en trek hem van het schuurtje. Ik duik vervolgens boven op hem en ben vastberaden hem niet meer los te laten. Hij is sterk en met moeite kan ik hem in bedwang houden. Een buurtbewoner komt op zijn gegil af en reikt mij een groot kleed aan. Nadat ik het kleed om hem heen heb gewikkeld kalmeert hij en geeft zich gewonnen.

De buurt slaakt een zucht van verlichting nu iedereen weer veilig over straat kan. Hij, een uit de kluiten gewassen pauw is door de dierenambulance opgehaald en verbannen naar een boerderij met veel ruimte en vrouwelijke metgezellen.”

Jacco is werkzaam als Agent

Geen opmerkingen:

Een reactie posten