donderdag 9 januari 2014

Sinds ik als politievrijwilliger werk, heb ik een nieuwe ik ontdekt...

 

“Sinds ik op mijn vrije dagen aan de slag ben als politievrijwilliger, is er iets in mij veranderd. Ik heb een nieuwe ik in mezelf ontdekt. In het ziekenhuis word ik gezien als een gedreven anesthesie-assistente; een zorgzame moeder die al 25 jaar braaf haar werk doet. Tijdens de dagen dat ik voor de politie werk, ben ik de stoere vrouw die onbekende situaties niet uit de weg gaat.

Ik vind het heel bijzonder om te ervaren dat ik als politievrijwilliger zo snel ben opgenomen in het politiewereldje. Ondanks dat ik er minder vaak ben, betrekken de collega’s me bij de werkzaamheden alsof ik een volwaardige medewerker ben. Wat me opvalt, is dat ze graag informatie delen over het vak. Tegelijkertijd staan ze open om op medisch vlak iets van mij te leren. Laatst kreeg ik bijvoorbeeld bij een reanimatie de vraag of ik nog tips had.

Dankzij mijn werk op de operatieafdeling sta ik bij verkeersongevallen sterker in mijn schoenen. Maar bij escalerende situaties kies ik voor mijn eigen veiligheid en blijf ik op afstand. Ik weet met mijn 43 jaar heel goed waar mijn grenzen liggen.”

Magda Reitmann is sinds juni 2013 politievrijwilliger bij de Eenheid Zeeland-West-Brabant, team Tilburg.

Meer weten over de mogelijkheden als politievrijwilliger? Ga naar: https://www.kombijdepolitie.nl/vrijwilliger-politie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten