maandag 18 juli 2011

Hoe verder in de toekomst?

Nog 5 maanden en dan ben ik klaar met mijn opleiding tot hoofdagent en word ik ergens op een team geplaatst. Welke district of team dat wordt, hoor ik pas ongeveer 2 weken voordat mijn diploma-uitreiking plaatsvindt. Ik mag wel 3 voorkeuren opgeven van district. In de afgelopen 3,5 jaar heb je natuurlijk wel een idee gekregen waar je het liefst wilt zitten en waar je denkt je het naar je zin gaat hebben.
Ik wil in de toekomst dolgraag naar de bereden politie maar ja....dat is vrij moeilijk. Daarom doe ik er ook alles aan om daarbij te kunnen komen, ik doe elk jaar mee met de politiekampioenschappen paardrijden (ben al 1x kampioen geworden) in Haaksbergen. Ik wil zo snel mogelijk de ME-opleiding in als ik klaar ben met de opleiding, zoveel mogelijk horecadiensten en voetbaldiensten draaien. Want tja dat willen ze nu zien, dat zijn de eisen die ze nu hebben.
Maar als je nu minister Opstelten hoort dat het de Nationale politie gaat worden en alles gaat veranderen wordt de toekomst opeens onzekerder dan dat ie al is. Mijn korps (Midden -en West Brabant) gaat straks samen met Zeeland.
Komt daar een bereden politie of moet ik toch solliciteren bij het KLPD? Hebben ze nog steeds dezelfde eisen of willen ze nu ineens heel wat anders?
Of misschien wordt het allemaal wel veel makkelijker dan hoe het nu is.... Kortom ik vind het een lastige tijd om als student keuzes te moeten maken en we laten alles maar over ons heen komen want je weet toch nog niet hoe het gaat lopen. De teams worden waarschijnlijk ook helemaal anders ingedeeld, dus ja en dan vragen ze mij een keus te maken waar je heen wilt. Poeh hé.

Nou gelukkig heb ik nu eerst wat anders waar ik me zorgen om moet maken en dat is mijn proeve MILIEU! Wat daar zie ik zo enorm tegenop... Dus ik ga weer verder aan de studie....en die keuzes....we zien wel! Komt vast goed!

Manon is student bij korps Midden- en West-Brabant en is bijna klaar met de opleiding voor niveau 4 (hoofdagent).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten