dinsdag 22 februari 2011

Mijn eerste blog

Hallo allemaal! Hierbij mijn eerste blog. Mijn naam is Rob en ik zit in de opleiding voor het KLPD. Dit korps ken je vast van de Volvo's op de snelweg, de politiehelikopters en vliegtuigen, de boten en de Levende Have (paarden en honden). Momenteel zit ik in kwartiel 3 van de opleiding, ik ben na het eerste praktijkkwartiel dus weer terug op de Politieacademie.

Mijn eerste praktijkkwartiel was superleerzaam. De eerste bekeuring was erg spannend, vooral omdat ik ook nog eens mijn bonnenboekje op het bureau had liggen... Bonnenboekje geleend van een collega en alsnog geschreven. In mijn eerste praktijkkwartiel niet heel spannende dingen meegemaakt, maar het werk in het algemeen is erg leuk. Omdat je nog niet in het bezit van een vuurwapen bent en in het begin van de opleiding zit, kan en mag je nog niet veel. Toch heb ik al mijn eerste aanhouding gehad voor artikel 8 (bestuurder met teveel alcohol op), de eerste bon voor belediging (de belediging zal ik niet herhalen maar ik had er achteraf ook voor kunnen aanhouden).

Zoals ik al eerder al zei zit ik nu weer op de Politieacademie in Apeldoorn. Het bevalt weer prima om terug te zijn. We hebben een erg gezellige klas met leuke docenten. En in kwartiel 3 krijg je voor het eerst schietles. Er zitten nu twee schietlessen op maar dit blijft een spannende ervaring! Vooral de eerste les; je vuurwapen doorladen met scherpe munitie en natuurlijk het eerste schot! Ik hou jullie op de hoogte van de rest van mijn opleiding!

Rob zit in het eerste jaar van de politieopleiding op de Politieacademie in Apeldoorn. Hij werkt bij het Korps Landelijke Politiediensten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten