dinsdag 22 februari 2011

Fotoshoot

Dag lezers, Het is weer een tijd geleden. Ik zit nu in mijn laatste schoolkwartiel en ben dus bezig met de afronding. Ik wil dit keer iets schrijven over een fotoshoot voor Afdeling werving van de Politieacademie die plaatsvond op 2 februari. Er moest nieuw beeldmateriaal voor wervingcampagnes komen. ‘s Ochtends werden collega’s en ik verwacht bij het nieuwe politiebureau in Apeldoorn. Daar zouden de foto’s genomen worden.

We kregen te horen wat de bedoeling was en we konden al snel beginnen. We begonnen bij het arrestantencomplex. Daar moest ik samen met een andere collega een ’verdachte’ naar binnen brengen volgens een vaste procedure. Terwijl wij gewoon ons werk deden werden we gefotografeerd. De fotograaf maakte beelden van hoe wij de ’verdachte’ naar binnen brachten, hoe de ’verdachte’ werd gefouilleerd en hoe hij werd ingesloten. We moesten het wel een aantal keren overdoen, maar uiteindelijk was de fotograaf tevreden met het resultaat . Hierna moesten we in een verhoorkamer foto’s maken van een verhoorsituatie. Hier was een collega bij die de opleiding tot Politiekundige bachelor volgt. We wisten eigenlijk niet eens waar we over moesten praten, maar omdat je op de foto’s toch niet kan zien waar er over gesproken wordt, zeiden we maar wat. Ik had hier eigenlijk geen rol. Ik moest achter ‘de rechercheur’ staan en het verhoor in de gaten houden.

Onze laatste scène was een overlegsituatie waar de brandweer ook bij was. Hier had ik ook geen grote rol. Een beetje slim kijken en doen alsof je alles snapt, haha. Hierna waren we klaar en de fotograaf was blij met de resultaten. Ik heb achteraf een aantal foto’s digitaal opgestuurd gekregen voor mijn privé-archief (altijd leuk) en ik moet zeggen dat de foto’s goed gelukt zijn. Ik ben benieuwd waar ze binnenkort te zien zijn. Als je bij de politie werkt weet je nooit hoe je dag er uit zal zien. De ene dag ben je aan het surveilleren en de andere dag ben je een ‘fotomodel ’ , haha! Dit was het dan voor nu. Houd de blogs in de gaten en vergeet niet ze te ’respecteren’. Tot mijn volgende blog. Groetjes, Kazim

Kazim is 21 jaar en volgt de opleiding Politiemedewerker in Apeldoorn. Hij werkt bij korps Utrecht, district Eemland noord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten