dinsdag 12 april 2011

Drie messteken en geen aangifte…

“Hallo, mijn naam is Adnane en ik werk bijna 3 jaar bij de politie.

Onlangs maakte ik iets aparts mee. Ik kreeg samen met mijn maatje een melding om naar een woning te gaan waar een man door zijn vrouw drie keer met een mes was gestoken.
Toen wij bij de deur stonden en aanbelden, deed een mevrouw open. Zij zat helemaal onder het bloed. Ze zei: “ik heb jullie gebeld, hij ligt boven en hij bloedt heel erg.”

Ik was heel scherp, omdat ik wist dat zij zojuist haar man had neergestoken. Ik dacht bij mezelf ‘straks valt ze ons ook aan’. Ik hield continue haar handen in de gaten.

We moesten met man en macht zo veel mogelijk het bloeden proberen te stoppen. De ambulance kwam met grote snelheid ter plaatse.

Ik ben vaker bij meldingen geweest waar een ambulance nodig was, maar ik zag voor het eerst paniek in de ogen van de ambulancebroeders. Hij lag op de tweede verdieping en kon niet meer zelfstandig de trap af. We moesten hem naar benden tillen en hij was heel zwaar. Eenmaal op de brancard nam de ambulance de man mee naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis.

In de woning waren ook twee kinderen van het stel aanwezig. Die waren aan het huilen. Ik zag aan hun dat ze geschrokken waren. Ik ontfermde me over de kinderen. Ik wilde weten of zij iets hadden gezien of alleen gehoord. Gelukkig hadden zij alleen geschreeuw gehoord en het incident niet gezien. Op het bureau heb ik een zorgmelding gemaakt. Dit is een verslag dat naar Bureau Jeugdzorg gaat. Want dit is natuurlijk geen ideale thuissituatie voor een kind.

Uiteraard hadden wij de vrouw aangehouden en overgebracht naar het bureau. Een ander surveillancevoertuig reed achter de ambulance aan naar het ziekenhuis. Na enige tijd kwamen de collega’s terug en vertelden ons dat de man alweer rechtop zat en alles stabiel was. Ook vertelde de collega’s ons dat de man geen aangifte wenst te doen tegen zijn vrouw. Hij zij “ik daagde haar uit en ze heeft het gedaan, ze heeft echt ballen ik ben gek op die vrouw”.

Ik schrok hier van. Maar uiteraard krijgt de vrouw gewoon haar straf, want als politie accepteren wij dit niet.

Gr Adnane”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten