maandag 14 november 2011

Een (pijnlijke) ervaring.

“Doe je ogen maar dicht en als je er klaar voor bent mag je knikken.” Ik was best gespannen aangezien ik het al een aantal keer had gezien bij mijn collega’s. Ik voelde dat de pepperspray over mijn ogen werd gespoten en hoorde dat de jongens met de stootkussens zich klaar maakten om mij uit te dagen. Ik deed m’n ogen open maar door de pijn kneep ik ze gelijk weer dicht. Ik probeerde nog te slaan maar dat lukte niet echt meer. Na een aantal keer slaan op de stootkussens stopte ik ermee en nam ik de veiligheidspositie aan, die we van te voren aan hadden geleerd.

De pepperspray ervaring! Ik had het er al met een aantal gevorderde collega’s over gehad en toen wist ik al dat het niet fijn zou zijn. Gelukkig heb ik het wel gedaan. Het is namelijk best goed om te ervaren wat andere mensen voelen als ze pepperspray in hun ogen krijgen. Daarnaast weet ik nu ook hoe ik reageer op pepperspray. Het kan namelijk nog vaker voorkomen dat je per ongeluk pepperspray in je ogen krijgt. Het was een gave maar ook zeker pijnlijke ervaring.

Verder heb ik nu mijn eerste schoolkwartiel succesvol afgerond en gaan we vanaf maandag voor het eerst de straat op! Heb er veel zin in en hoe het allemaal gaat / is gegaan lezen jullie weer in een volgende blog!

Groetjes,
Niels

”Niels is 19 jaar en werkt bij de politie Flevoland. Hij heeft net de eerste maanden op de Politieacademie afgerond voor de opleiding voor agent en begint aan zijn periode in het korps."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten