woensdag 19 januari 2011

2011

Allereerst de beste wensen voor 2011! Ik heb voor het eerst in mijn politiecarrière gewerkt tijdens oud & nieuw. Dat is leuk, maar er moest wel gewerkt worden! In de briefing merkte ik al dat het waarschijnlijk heel druk zou worden. We kregen te horen hoe we voor bepaalde dingen moesten optreden en wat de belangrijkste aandachtspunten waren. We kregen ook een veiligheidsbril. Niet geheel onbelangrijk als er overal om je heen vuurwerk afgestoken wordt. Ik werd ingedeeld voor de incidentenafhandeling, de 112-meldingen dus.

Eenmaal buiten merkte ik al snel dat het werken met de jaarwisseling nogal wat onmogelijkheden had. Sommige straten waren moeilijk begaanbaar, omdat mensen een vuurkorf midden op de weg hadden gezet of omdat ze vuurwerk aan het afsteken waren. Ik was niet van plan om met de politieauto over een sierpot te rijden die net aangestoken was, dus moesten we soms geduldig wachten en verplicht toekijken hoe een sierpot afging. Dat is geen straf… tenminste… niet als je geen haast hebt. We kregen al snel een melding dat er ergens een raam was vernield. Toen we daar aankwamen, bleek dat degene die het raam vernield had daar woonde. Ze viel constant weg en kon amper op haar benen staan. Na wat onderzoek bleek dat ze alcohol, cocaïne en heroïne gebruikt had. Je hoeft geen dokter te zijn om te weten dat dat geen goede combinatie is, dus haalden we er een ambulance bij. Voordat ik het doorhad, had de vrouw nog even wat poeder (vermoedelijk drugs) gesnoven. Daarna was ze helemaal niet meer aan te spreken. Vervolgens nam de ambulance haar mee om haar maag leeg te pompen.

Verder hebben we te maken gehad met agressieve mensen, maar het liep gelukkig niet erg uit de hand. Het was voor een oud & nieuw-dienst toch redelijk rustig. Het was vooral gezellig, omdat iedereen in een feeststemming was. Ook lagen er op bureau nog wat oliebollen, dus die heb ik niet hoeven te missen. Einde van de dienst nog voor de zekerheid mijn vingers nageteld. Ik mis er geen één, haha! Tot mijn volgende blog, Kazim

Kazim is 21 jaar en werkt bij korps Utrecht, district Eemland-Noord. Hij volgt de politieopleiding in Apeldoorn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten