maandag 31 oktober 2011

Een dagje meerennen!

Aangezien dit hoogstwaarschijnlijk mijn eerste en enige blog zal zijn, zal ik mij even kort voorstellen. Ik heet Remy, 27 jaren jong en ik werk sinds een week bij het Contactcenter van de Afdeling Werving Politie. Om kandidaten zo goed mogelijk te kunnen informeren over de inhoud van de testdagen, heb ik een dag mee mogen lopen om het zelf te ervaren.

Het begon allemaal om 8:30 uur bij de Politieacademie te Apeldoorn, waar ik aan kon haken bij een lichtelijk gespannen groep selectiekandidaten. Voor mij zat er natuurlijk minder spanning achter omdat ik niet per se goed hoefde te presteren. Het enige wat fout kon gaan was dat ik de sporttest niet zou halen en dat ik dan mijn collega’s moest trakteren! Bij de kandidaten kon je goed merken dat de sporttest toch wel het belangrijkste gespreksonderwerp was.

Eenmaal omgekleed in de zaal werd ik toch wel benieuwd naar hoe intensief de sporttest nou eigenlijk zou zijn en of iedereen het zou kunnen halen. We begonnen met een kleine warming up, om vervolgens de verschillende onderdelen uitgelegd te krijgen en ze even te oefenen. Wat mij daarbij opviel is dat je tot in detail uitgelegd krijgt wat je moet doen, hoe je het moet doen en in welk tempo. Kortom, goed luisteren naar de instructies want je kan er zeker je voordeel mee doen! Het parcours bestaat uit het testen van verschillende soorten lichamelijke inspanningen (kracht, snelheid, vaardigheid en uithoudingsvermogen) maar naar mijn idee is het mentale aspect even belangrijk. Vandaar ook dat ik het super vond om te zien hoe de kandidaten hun best deden elkaar aan te moedigen!

Om je even een klein beeld te schetsen, ik ben een basketballer en ik train 2 keer in de week en dan speel ik in het weekend een wedstrijd. Die achtergrond bleek genoeg om de sporttest in een tijd van 2,49 minuten af te ronden, waar ik er 3,10 minuten over mocht doen. Persoonlijk vond ik de test vrij pittig, maar onder aanmoediging van de kandidaten kon ik ondanks de verzuring in mijn bovenbenen toch de test op een constant niveau uitlopen. Ik vond het echt leuk om dit meegemaakt te hebben!

Wie weet inspireert dit stukje jou om te solliciteren, heb je vragen over alles of mag je ingepland worden voor een van de testdagen… Dan spreken wij elkaar misschien nog eens aan de telefoon!

Succes allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten