donderdag 11 juli 2013

Noodhulpdiensten

Na twee maanden school zit ik alweer eventjes in mijn korpsperiode (kwartiel 8 van de oude opleiding). Ik ben nu bijna twee jaar bezig, dus nog een jaar te gaan. Vanaf dit kwartiel komen voor ons de noodhulpdiensten erbij. Diensten waar eigenlijk al mijn medestudenten naar uit kijken, want dat is toch het echte politiewerk ik de ogen van de burger.

Ik heb nu verschillende diensten gedraaid, vroege diensten, middagdiensten, weekenddiensten en geen dag is hetzelfde. Ik vind dat dit mijn werk zo leuk maakt, niet elke dag hetzelfde hoeven doen en te weten wat me te wachten staat.

Elke dienst is weer anders, zo ben ik de afgelopen maanden met onder meer verkeersongevallen in aanraking gekomen, zowel materieel als letselaanrijdingen. Maar ook woninginbraken zijn dingen waar ik veel mee in aanraking ben geweest. Maar ook komen er meldingen waar ik minder vaak bij betrokken ben geweest. Zo had ik laatst een melding waarbij een meisje mogelijk verkracht was. Dus is het voor mij als student weer even nadenken, owja dat is zeden, dus moet ik de zedenafdeling in kennisstellen, maar ook de forensische opsporing (technische recherche) moet in kennis gesteld worden. Gelukkig heb je veel ervaren collega’s om je heen, die je helpen en ook zeker met je meedenken.

Voor mij zijn de noodhulpdiensten de meest leerzame diensten. Je komt zoveel tegen, veel dingen onverwachts, en daar moet je op dat moment naar handelen. Niets eerst in het boekje opzoeken of van te voren uitzoeken hoe iets werkt, maar direct ter plaatse handelen.”

Joyce volgt de opleiding tot agent op de Politieacademie in Eindhoven. Ze is in dienst bij de eenheid Oost-Brabant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten