woensdag 10 november 2010

Op de helft!

“Voor de vaste bezoekers van deze blog; ik ben een tijdje afwezig geweest hier met mijn blogs. Een druk praktijkkwartiel in de zomer en een vakantie op Curaçao zijn daarvan de oorzaak. Maar ik ben er weer! Mijn werk staat momenteel in het teken van ‘helften’ en ‘halverwege’. Week zes op de academie. Dat betekent dat we weer op de helft zijn! Ik zit inmiddels in kwartiel 9. Ik ben dus begonnen aan het derde jaar en daarmee ook op de helft van de opleiding niveau 4. Het schiet op! Althans…wat mij betreft kunnen de weken op school niet snel genoeg gaan. Des te verder je in de opleiding komt, des te minder contacturen je hebt op school. Dat betekent veel vrij, maar ook veel thuis studeren.

In kwartiel negen heb je onder meer de vakken Zeden en Sociaal Psychische Problematiek. En dat hakt er wel even in, want hoe ga je om met iemand die net is verkracht? Of wat zeg je tegen iemand die op het punt staat voor een trein te springen? Ook dat hoort erbij. Het geeft maar weer aan hoe veelzijdig je moet zijn. En ondanks dat het best wel zoeken is naar woorden af en toe, is het toch ook ontzettend boeiend.

Verder zijn we veel bezig met Gevaarsbeheersing en Openbare Orde. In het kort samengevat is dat veilig werken in gevaarlijke situaties. We hebben inmiddels twee nieuwe docenten die ons deze vakken bijbrengen. Leuk, zo’n frisse wind door de academie. Het zijn allebei ervaren collega’s die ons vooral de kleine, lastige dingen een stukje makkelijker maken. Gewoon, een kleine tip waarna je denkt: ‘oh, wat handig nooit aan gedacht!’ Maar ondanks dat ik nu weer veel leer, ondanks dat het zo gezellig is op school… kan ik niet wachten tot ik weer achter het stuur zit van de noodhulpauto op weg naar de eerste melding.”

Anouk werkt bij politiekorps Groningen en volgt de opleiding tot hoofdagent op de Politieacademie in Drachten. Ze zit inmiddels in het derde jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten